fredag den 22. august 2014

Juice med hvidkål

En kok jeg har virkelig stor respekt for er Louisa Lorang. I en tid hvor mange har meget stærke meninger om kulhydrater, fedt, sukker, gluten osv., så synes jeg Louisa er et frisk pust! Det virker som om, at hun går mere op i smag og nydelse men stadig på en sund måde! Hendes syn på og tilgang til sund mad er jeg stor tilhænger af! Når Louisa laver en juice detox varer den derfor også kun en dag, og hendes grund til at gøre det er at få renset ud i kroppen, og give kroppen tid til at gøre sig klar til endnu mere lækker mad ;-)


Jeg har for nylig prøvet en juice detox, og det var så lækkert at drikke juice en hel dag, så jeg vil helt klart gøre det igen snart. Idéen er, at man en dag kun indtager juice (omkring 3 liter), masse af vand samt the. En af juicene, jeg lavede til min juice detox, er denne kål juice. Kål giver juice en lidt skarp smag, og man må endelig ikke tilføje mere end 150g kål, men lime frugt, melon og agurk gør, at juicen faktisk smager rigtig lækkert :-)

Juice med hvidkål (1/2 liter)
Ingredienser:
1/2 honningmelon
1 agurk
150 g hvidkål
1-2 lime uden skal

Fremgangsmåde:
  • Fjern skal fra lime frugterne og melonen
  • Kør alt igennem en slowjuicer (man kan også benytte en centrifugal juicer)



Charlotte

Ingen kommentarer:

Send en kommentar