søndag den 27. juli 2014

Smoothie med skyr yoghurt

En dag i det varme vejr fik jeg lyst til en lækker smoothie, og jeg havde en smule skyr yoghurt vanilje fra levevis i køleskabet. Jeg blev meget overrasket over HVOR lækker denne skyr yoghurt er i en smoothie! Nu er der selvfølgelig også 8% sukkerarter i denne skyr yoghurt, men jeg synes alligevel den er et hit, da man får de gode egenskaber fra skyr (proteiner og syrlighed) og yoghurt (cremethed og sødme). Smoothie med enten yoghurt eller skyr er jeg ikke fan af, men det kan dog gå an hvis jeg ikke har andet ;-) Ellers plejer jeg altid at bruge mælk, og specielt soyamælk med vanille er et hit til smoothies.



Smoothie med skyr yoghurt (1 pers.)
Ingredienser:
3 dl skyr yoghurt vanilje fra levevis
1 håndfuld frossen ananas
1 håndfuld frossen mango
1/2 håndfuld frosne blåbær



Fremgangsmåde:

  • Kom skyr yoghurten i en blender eller i et glas hvor der kan benyttes en stavblender
  • Kom de frosne frugter i
  • Blend indtil konsistensen er som ønsket
  • Smag evt til med lidt vanillepulver, flydende stevia eller anden sødning



Charlotte

Ingen kommentarer:

Send en kommentar