onsdag den 29. oktober 2014

Sundere, nem og virkelig lækker muffin med Questbar {sukkerfri}

Jeg har en guilty pleasure nemlig proteinbarer af mærket Quest. Jeg er ikke meget for at indrømme det, for jeg er egentlig af den overbevisning af ingen skal spise kunstigt protein. Men da jeg ved et tilfælde smagte Questbaren "chocolate chip cookie dough", var jeg solgt! Engang havde jeg altid en muslibar med mig overalt, men nu har jeg altid en Questbar med mig overalt. Questbarerne smager så godt, og så mætter de virkelig meget, så jeg kan ofte kun spise en halv bar. Det bedste ved disse barer er næsten, at man på ingen tid kan lave små kager, der er sukkerfri, glutenfri og forholdsvis kalorielette.


Sundere, nem og virkelig lækker muffin med Questbar {sukkerfri} (inspiration: gymfoodie)
Ingredienser:
1 Quest "chocolate chip cookie dough" bar
3 små spsk peanutbutter
20-30 små overtræks-chokoladeknapper (eller lidt chokolade hakket i mindre stykker)

Fremgangsmåde:
  • Opvarm Questbaren i mikrobølgeovn i 10-15 sekunder
  • Del den herefter i tre stykker, og kom stykkerne i tre muffinsforme (gerne lavet af silikone)
  • Bag i en rigtig ovn ved 160grader varmluft i 6-7 minutter
  • Tag ud af ovnen, kom herefter en lille skefuld peanutbutter i muffinsformen
  • Kom i ovnen i 3 minutter
  • Tag ud af ovnen, og læg 5-10 små overtræks-chokoladeknapper ovenpå hver muffin, og kom dem evt. ind i den varme ovn i nogle sekunder
  • Herefter skulle chokoladen gerne være smeltet, og den kan fordeles over hele overfladen
  • Lad evt. køle lidt i køleskab


Charlotte

Ingen kommentarer:

Send en kommentar