torsdag den 17. marts 2016

Kakao cupcakes med hindbær og karamelfrosting

For tiden går der lang tid imellem at jeg bager, så når jeg endelig har tid, skal jeg jo gå all the way. Så i dag har jeg været i gang med disse skønne cupcakes. De er flotte, lækre og smager skønt! Jeg elsker at lave spændende frosting som komplimenterer nogle ellers meget simple og ikke så søde kager. På den måde undgår man at cupcakesne bliver for overdrevende og for kvalmende. Disse simple kakao cupcakes med hindbær virker meget friske og så med den lækre karamel frosting, som lige er prikken over i'et. Frostingen er uimodståelig! Og disse cupcakes skal helt sikkert laves igen i mit køkken :-)


Kakao cupcakes med hindbær og karamelfrosting 
Ingredienser kager:
175 g blødt smør
200 g sukker
3 æg (jeg brugte S/M æg)
300 g hvedemel
3 tsk bagepulver
30 g kakao (det bitre til bagening)
2 tsk vanillesukker
2 dl mælk
130 g frosne hindbær

Ingredienser frosting:

125 g smør
210 g Philadelphia flødeost, ikke light (Philadelphia da de fleste andre mærker ikke kan tåle at blive pisket op)
1 pk flormelis (500g)
1,5 tsk naturlig karamel ekstrakt (min er fra Dr. Oetker)
Evt. lidt rød pasta farve (ikke nødvendigt)



Fremgangsmåde:
  • Tænd ovnen på 175 grader varmluft 
  • Rør smør og sukker godt sammen 
  • Tilsæt æggene et ad gangen og pisk dejen godt igennem hver gang 
  • Bland mel, bagepulver, kakao og vanillesukker sammen i en anden skål 
  • Rør mel-blandingen i dejen skiftevis med mælken indtil begge dele er rørt i dejen 
  • Fordel dejen i muffinforme 
  • Kagerne skal bages i omkring 20 minutter, men det kommer meget an på ens ovn 
  • Mens kagerne nedkøles, kan man begynde at lave frostingen 
  • Bland alle ingredienserne, og pisk dem indtil du er tilfreds med konsistensen 
  • Tilføj mere flormelis hvis konsistensen ikke er stiv nok 
  • Sprøjt frostingen ud på kagerne, og pynt evt. med marshmallow fondant pynt :)
  • Vi laver marshmallow fondant udfra denne nemme opskrift 



Bettina

Ingen kommentarer:

Send en kommentar