mandag den 21. marts 2016

Verdens bedste amerikanske pandekager

Disse pandekager er de bedste amerikanske pandekager, man kan lave! Jeg har aldrig rigtig brudt mig om amerikanske pandekager, men det ændrede sig, da jeg smagte disse. Disse er blevet lavet mange gange herhjemme, og jeg vil helt klart anbefale opskriften :-) Luftige, fluffy og bare super lækre pandekager! De spises selvfølgelig med agave-sirup (eller anden sirup)!


Verdens bedste amerikanske pandekager (inspiration: valdemarsro, til 2-4 personer afhængig af hvor sulten man er)
Ingredienser:
2 1/2 dl hvedemel
2 1/2 dl mælk eller kærnemælk
2 æg
1 spsk sukker
1/2 tsk salt
1 tsk bagepulver
smør til stegning


Fremgangsmåde:
  • Bland mel, sukker, salt og bagepulver i en skål
  • I et glas kommes mælken samt æggeblommerne
  • I en skål for sig selv kommes æggehviderne
  • Æggehviderne piskes helt stive
  • Kom nu mælk og æggeblommer ned til de tørre ingredienser, og pisk indtil dejen er ensartet
  • Tilsidst vendes æggehviderne meget forsigtigt i dejen (vend hellere dejen for lidt end for meget)
  • Steg nu pandekagerne med det samme på en varm pande med en lille klat smør for hver runde pandekager
  • Jeg bruger ca. 0,5 dl dej pr pandekage, og der kan således være 3 pandekager på min pande 

Charlotte

Ingen kommentarer:

Send en kommentar